OM MIG

Halojj!
Mitt namn är Moa Gustafsson och jag är född år 1994. Jag kommer från en liten småstad i Bohusän, Uddevalla för att vara exakt. År 2013 tog jag studenten från skolan Agneberg med inriktig företagsekonomi. Studenten var helt klart en skön tid med minnen och skratt som jag kommer minnas hela mitt liv.
 
Hösten 2013 började jag även studera på Högskolan väst ekonomprogram med intrikting co-op (att man får praktik under sin studietid, sammanlagt 40 veckor). Och just nu har jag fått chansen att i 6 månader, få plugga ekonomi i Steyr, som ligger i upper Austria (alltså Österrike) därav mitt bloggnamn. :))
 
Jag kommer alltså helt själv, flytta till ett helt nytt land, med helt nya människor och ett helt nytt språk som jag inte kan förstå för fem öre (tyska)... Det är en skräckblandad förtjusning och jag ser fram emot denna utmaning!
 
Jag får också tillägga att jag kommer från en stor familj, där jag är trilling med en bror och en syster, min syster karin och jag är även enäggstvillingar! Det är en liten knepig situation, men så är det iallafall, så jag är både tvilling och trilling ;) ;).. sedan har jag även tre äldre syskon.
 
Jag Ä L S K A R att åka skidor (och att se det på tv), framförallt längdskidor, men även utför också. Känslan när man är ute i spåret och solen lyser samtidigt som man motionerar, det gör mig riktigt lycklig. Kanske en anledning till varför jag valde att åka till Österrike också, att få åka skidor i alperna är något jag verkligen vill testa på!

På bloggen kommer ni att få följa mig och min tid i Österrike. Jag hoppas att ni stannar kvar och läser min blogg. 
1 kommentar
Anna

Vad spännande och modigt av dig att våga ta steget!